vrijdag 6 april 2012

Weer wat beter

Hoe is het mogelijk, het gaat wéér iets beter.
Het  brakke gevoel heeft hij niet meer, voelt zich redelijk goed. De buikpijn is ook weg.
Wat moet ik zeggen.......Hoera? Tja, ik ben er blij mee, zeker, maar de angst heeft er bij mij opnieuw flink ingehakt.
Met enige argwaan, of beter gezegd, gezond portie bezorgdheid, kijk ik hoe Daan door de dag rolt.
Tussen de middag had hij zin in een hamburger, met kaas en tomaat, mayo. Gelukkig had ik nog wat in de vriezer, dus hup aan de slag. Hij heeft genoten van een enorm broodje. En zijn zus ook. Yes, dat is weer binnen.
Mijn idee om Sita te bellen of ze kwam spelen nam Daan met beide handen aan: JA! Mam, bellen, kom, nu gelijk. Later begreep ik van de moeder van Sita dat zij net zo had gereageerd. 
Heerlijk. Spelen, kind zijn, naar buiten........
(Sita is een meisje dat bij Daan in de klas zit, hebben altijd al veel met elkaar opgetrokken)
Net kwam Daan om geld vragen, voor een ijsje. Natuurlijk mag dat! (En nog meer calorieën, hij was inmiddels een kilo kwijt dus laat die er maar weer bij komen)
Op dit moment loopt hij met een enorm waterpistool de buurt onveilig te maken, samen met Jan-Paul en Sita.....

9 opmerkingen:

  1. Fijn dat het nu toch weer wat beter gaat met Daan. Esmee is er ook druk mee bezig. Ze heeft een mooie kaarsenzak voor hem gemaakt, voor tijdens de samenloop. Zo ontroerend. Maar idd. hoera...de angst blijft toch zeer aanwezig. Geniet van de paasdagen met elkaar.

    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig dat het weer beter gaat met Daan,wat een spanning .
    wens jullie allemaal veel sterkte ,en bid om kracht.
    goede paasdagen .
    veel liefs en groetjes Henk en Bep Zaaijer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanavond je moeder uit de kerk gesproken. Vanuit Bles wensen we jullie heel kracht toe. Weet dat we jullie zullen omringen met onze gebeden. Heel veel liefs van Ellen en de boys

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Janneke en Rijk,
    Wat fijn dat Daan weer aangesterkt is en weer lekker kan spelen en goed eet. Vorige week zag ik Daan nog van de gymbus vandaan lopen en dacht ik nog 'wat is hij toch sterk!"En dan hoor je twee dagen later Daan is erg ziek! Wat een schok. Via de nieuwsbrief van school zie ik nu voor het eerst jullie blog, wist niet dat jullie die hadden!! Langs deze weg wens ik jullie fijne paasdagen en geniet van elkaar!!! Sterkte
    Jeanette Waleveld

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Janneke en Rijk.
    Via de nieuwsbrief gelezen over jullie blog. Ontzettend heftig om te lezen, laat staan om het te (moeten) beleven. Veel sterkte met alles, we denken aan jullie.
    Marty, Jolanda en Thomas Bongers.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Rijk, Janneke, Daan en Sophie,
    de blog met tranen in m'n ogen gelezen.
    Probeer, voor zover het mogelijk is, nog zoveel mogelijk te genieten van de tijd die jullie nog gegeven is om met z'n vieren te zijn (genieten is wellicht niet het juiste woord, maar ik weet geen beter).
    Houd elkaar goed vast als het heel moeilijk is.
    En heel, heel veel sterkte toegewenst.
    Knuffels en heel veel liefs, ook namens Sonsiri,
    Aad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je toch moedig Jans dat je al deze situaties met ons wilt delen.
    Voor mij waardevol hoe je ons toelaat in deze omstandigheden
    Geniet zoveel als je kunt van de mooie momenten die jullie hebben en hopelijk ervaar je kracht als het moeilijk is

    Liefs, ik denk veel aan jullie.
    Margreet en Hans.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Janneke en Rijk

    Ik leef mee van een afstand maar ik denk als ik ook namens pa en ma spreek dan wensen wij jullie kracht en wijsheid toe van die Goede Herder die zijn schapjes kent. Nogmaals sterkte maar boven al Gods Zegen toegewenst. Lieve groeten Johan van Harten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. marianne/tovje7 april 2012 om 13:52

    dit is tovje... ik ben een paar dagen weggeweest en lees nu het verhaal van de laatste dagen. Wat dubbel allemaal, en wát onzeker.
    Ik hoop op wwn paar rustige paasdagen voor jullie, Geniet van elkaar, maar dat is jullie wel toevertrouwd, begrijp ik! groetjes, m@rianne/tovje

    BeantwoordenVerwijderen