maandag 9 april 2012

Pasen voorbij

Einde van 2e Paasdag. Een korte terugblik.
Het was goed. Daan (en Sophie) heeft het goed en leuk gehad. Zaterdagavond was gezellig geweest.
Zondag na de kerk bij mijn ouders koffie gedronken, was fijn en Daan heeft er van genoten. Smulde van de taart, at lekker mee met de lunch, goed om te zien. 's Avonds op tijd naar bed.
Vandaag paaslunch i.v.m. de 40e verjaardag van onze fijne buurman Auke. Daan heeft zich prima vermaakt op het feest en ook toen weer heerlijk gegeten. Tja, dat is waar we mee bezig zijn kennelijk, ik merk het zelf ook nu ik dit schrijf. Pillen, slapen en eten. Daarmee kunnen we hem helpen.....
Wordt er verdrietig van eigenlijk, zo machteloos ben je dus.
Vanmiddag nog even gespeeld en einde van de middag kwam zijn grote neef Thomas uit Ambacht, met nicht Liselotte en ouders. Daan was helemaal blij toen hij hoorde dat Thomas kwam, leuk! Ze hebben zich dan ook de hele tijd prima vermaakt. Tot een uur of 8. Daan kwam op mijn schoot zitten, verveelde zich zei hij. Of wil je eigenlijk naar bed, vroeg ik. Ja, zei Daan, eigenlijk wel.
Mooi dat hij het zelf kan aangeven als het echt genoeg is geweest al is het nog zo leuk. Maar ook wel weer confronterend. Zo moe kan je je dus voelen dat je gewoon naar bed wilt. Ondanks leuke, lieve neef...
Morgen weer een dag. Zou het net zo zijn als de afgelopen dagen? Laten we 't hopen.....

5 opmerkingen:

  1. Pillen, slapen en eten, daar kun je hem inderdaad mee helpen, maar het belangrijkste is liefde en veel aandacht. Dat krijgt hij bij jullie ruimschoots, daar ben ik niet bang voor. Als het maar wil lukken met het eten en het slikken van de pillen. Wij hebben er weken bij gehad, dat we om half 10 begonnen met eten en innemen van pillen en blij waren als het er om 12 uur in zat. Hopelijk vandaag weer een "goede" dag. Sterkte! Marina den Boesterd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Riet hoorden we dat we via de blog de ontwikkelingen bij Daan en jullie konden volgen. Heel nuttig. Dagelijks kijken we even naar de laatste berichten. Ga zo door alstublieft.
    Wees overtuigd van ons warme medeleven met Daan, Sophie en hun ouders en alle overige familieleden. Veel sterkte voor de nog komende tijd.
    Oom Bas en tante Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn, Ome bas en tante Ma, dat u mee leeft, en dank voor de reactie, Janneke

      Verwijderen
  3. Via Petra hoorde ik van jullie blog en zo lees ik nu dus mee. Ook al is pasen inmiddels voorbij, ik wens jullie het Licht van pasen toe in deze tijd. Hartelijk groet! Alice Sekeris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve allemaal,
    Even een klein berichtje, fijn om via de site op de hoogte te blijven, veel sterkte en weet dat ik aan jullie denk en voor jullie blijft bidden.
    XXX Diana

    BeantwoordenVerwijderen