maandag 4 juni 2012

Hannah en Thomas

Voor het eerst zal ik een blog schrijven namens Daan. Dat is iets anders dan óver Daan......
De laatste tijd voel ik mij nogal eens de ongelovige Thomas. 
Vanavond voelde ik mij Hannah, de moeder van Samuel.
Ik zal uitleggen waarom.
Van jongs af aan ging ik mee naar de kerk, werd er gedoopt, ben er groot gebracht en heb er weloverwogen belijdenis gedaan toen ik begin 20 was. Ik zei volmondig JA tegen God, tegen Jezus. 
Sinds Daan ziek is heb ik het geloof nog steeds ervaren als steun. God hielp ons er doorheen.
Toen we vorig jaar juli het bericht kregen dat Daan uitzaaiingen heeft in zijn longen en uitbehandeld was ("We kunnen niks meer voor je doen") was er nog steeds geloof, vertrouwen. Vertrouwen dat het goed zou komen, we hadden immers God aan onze zij?
In september, 2 maanden later, werd er een tumor in het been van Daan geconstateerd. 
Op dat moment is er iets in mij gaan wankelen. Het geloof. Ik werd boos, was enorm teleurgesteld. Ik heb er eerder wel eens over geblogd. Ik vroeg God waarom. Voor het eerst. Waarom dit ook nog. Daan werd al niet beter. Dat wisten we toch al? Waarom dan dit er nog over heen? Hoe zinloos!
Toch heb ik geprobeerd aan het geloof vast te houden. Vaak op alleen mijn verstand. Ik wist wat God voor mij al die jaren had betekend. Ik kón het niet loslaten.
De ongelovige Thomas werd geboren.....


Vanavond zei ik tegen Daan: Kan ik nog iets voor je doen? Wil je nog iets lekkers? Iets leuks? Iets gezellig? Kan ik je nog ergens blij mee maken vandaag? Neeuu, zei Daan.
Nee, zei ik, dat lukt niet echt vandaag he? Ben je somber? (Waarschijnlijk te moeilijke vraag, dus vroeg ik:) Voel je je rot? Verdrietig?
Hij begon te huilen. Dikke tranen. Ja, zei hij, soms wel. Ik wil gewoon zo graag beter worden!
We hebben er samen nog even over doorgepraat.


Even later bad ik voor het slapen gaan met Daan.
Daan bidt zelf overdag ook vaak en vraagt áltijd om genezing.
Vanavond heb ik opnieuw gebeden voor genezing. Ook wij doen dat, net als Daan, dagelijks. Nu zei ik er nog wat achteraan.
Ik bad: Heere, als U Daan wilt beter maken, gebruikt U hem dan ook in Uw dienst. Dat hij van dat wonder gaat vertellen, dat iedereen er van zal horen. Dat zijn leven voor u gebruikt zal worden.
Hannah was geboren........


Ik vraag u, namens Daan, als u bidt voor hem, wilt u dan de komende week bidden om genezing voor Daan!? Wilt u dit ook vragen binnen uw kerkelijke gemeente, of familie- of vriendenkring?
Laten we samen de hemel bestormen. Waarheen kunnen we anders gaan dan tot God?



27 opmerkingen:

  1. Lieve allen.
    Ik zal de hemel bestormen. Zoveel ik kan.
    Liefs
    Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Johan, Marieke en Kristan4 juni 2012 om 22:29

    We kunnen nergens anders naar toe dan naar Hem hoe moeilijk het soms ook is. Daarom bidden wij zeker om genezing van Daan!!!

    Dikke Knuffel voor jullie allen.
    Johan, Marieke en Kristan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve schatten,
    We dragen jullie op aan de Heiland.

    Lieve groet,
    Corinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook wij zullen voor je bidden Daan,

    Lieve groet,

    Pieter, Arina Dianne en Rick de Bruin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Daan, Janneke, Rijk en Sophie,

    Voor het eerst een reactie van je broer op dit blog. Je weet hoezeer we je schrijfsels waarderen. Daarvoor hoef ik niet op dit blog. Maar je oproep - en daarmee de oproep van Daan (!) - biedt me de ruimte om te reageren.

    Jans, het is Gods' werk dat je zo mag schrijven en zo mag geloven. Hoe het ook loopt, we mogen schuilen bij onze God en Vader. Het is niet alleen onzedaan, maar vooral Zijn Daan!

    @ alle lezers: woensdagavond 6 juni willen wij met een ieder die zich hiertoe geroepen voelt een gebedsbijeenkomst houden in de kerk van Neerijnen. Aanvang is 19.30 uur. We zullen dan bidden voor genezing van Daan, voor kracht en vrede, ook voor Rijk, Janneke en Sophie.

    Hartelijke, liefdevolle groet,

    Steven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag ik het adres van de kerk? Probeer daar zeker bij aan te sluiten. En verder.....storm ik ook in persoonlijk gebed mee!!!!!

      Ries

      Verwijderen
  6. Lieve familie,ik lees al een heel tijdje mee maar reageerde tot nu toe niet.

    Ook mijn gebed is dagelijks voor Daan en vorige week kwam het in mijn hart te vragen of Daan mag genezen tot eer en glorie van Gods heerlijke naam,omdat zoveel mensen weten dat Daan zo ziek is,dat als Daan mag genezen ook zoveel mensen van het wonder mogen horen !

    Maar mijn gebed is ook dat Zijn rust en vrede in jullie harten dagelijks mag neerdalen.

    Zijn liefdevolle en machtige zegen toegebeden,en lieve Daan heel veel kracht en sterkte jongen ...je bent en blijft een KANJER !!

    Groet Thea(zus van Nel v Rijswijk)en moeder van een zoon die kanker heeft gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog even vermelden dat wij met onze gebedskring ook voor Daan bidden,we hopen volgende week weer bij elkaar te komem.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zal nog meer bidden om een wonder

    xxxxxxxx charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Daan en familie,
    Ook wij proberen jullie noden in alle gebrek en tekort, voor de Heere neer te leggen. De lichamelijke noden, maar bovenal de zielenoden. We vragen of de Heere Daan een kinderlijk geloof wilt schenken en dat het in zijn hart mag zijn "Uw wil geschiede". Dat jullie mogen berusten in zijn heilige wil. De Heere maakt geen vergissing! Het is zo te begrijpen, dat je beter wilt worden Daan, een mens hangt aan het leven en de wereld. Vraag maar veel aan de Heere om een nieuw hart en om ontdekkend licht, dat is het aller belangrijkste, dan valt alles van de wereld weg. Och, dat er een verlangend uitzien geboren mocht worden, om altijd bij de Heere te zijn.
    Wij wensen jullie toe Ps. 25: Heer, ai maak mij Uwe wegen, Door Uw woord en Geest bekend.

    Hartelijke groet, Fam. den Boesterd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Daan, Sophie, Janneke en Rijk,

    Wij bidden voor kracht, genezing en Gods nabijheid voor jullie.

    Dirk & Mirjam van Krieken

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve mensen,
    Op woensdagavond ben ik in gedachten bij jullie!! Ik denk aan jullie.
    Liefs Karin Witkamp

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi Daan ,je weet we blijven voor je bidden en hopen dat het bij mag dragen aan genezing. wij wensen jullie allemaal veel sterkte toe .
    woensdag in gedachten bij jullie.
    lieve groetjes Henk en Bep Zaaijer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We blijven bidden .. Liefs Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt. Jakobus 5 vers 16. Daarom blijf voor elkaar en in het bijzonder voor Daan bidden.

      Verwijderen
  14. Raakt ons in het hart. We bidden voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Martin Brand met het lied 1000 vragen met het antwoord: U bent mijn schuilplaats, Heer!

    http://www.youtube.com/watch?v=EY9wjaaW7cY

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste Daan en consorten,

    Wat mooi om te zien dat jullie zoveel kracht halen uit je geloof, en dat terwijl jullie elkaar ook al hebben...hoop en kracht is een mooie combinatie. Jullie verzoek om te biddem is eigenlijk best lastig voor me, omdat ik niet hetzelfde vertrouwen heb in een hogere macht zoals jullie....aan de andere kant heb ik al veel mensen moeten laten gaan, waaronder mijn ouders. En hoewel ik niet geloof zoals jij Daan, voel ik wel dat mijn ouders er op momenten nog 'zijn'....uiteindelijk ben ik ook gewoon zoekende en heb ik alleen vragen zonder antwoorden. Ik denk vaak aan jou en jullie, terwijl ik alleen je vader ken, maar jouw (jullie) verhaal raakt me diep, om wat er met je gebeurt, en omdat de liefde en bijbehorende angst die ik bij jullie zie en voel dichtbij komt sinds ik ook kinderen heb.
    Ik ga voor je duimen, op alle mogelijke manieren.
    Ik ga voor je hopen, op alle mogelijke momenten.
    Ik ga vragen aan iedereen die ik heb verloren om een goed woordje voor je te doen, waar ze ook zijn.
    Ik ga je verhalen lezen, en het delen met anderen.
    Misschien is dat ook wel bidden...geen idee....

    hou vol kerel, als je ook maar een beetje op je vader lijkt, dan is opgeven geen optie voor je...

    Martien Aerts

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve familie,

    Wij zijn in gedachten bij jullie.

    Liefs Bas, Heleen, Anouschka, Marino, Antonio, Giomario en Annienka Kardol

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Elke dag bidden we voor jullie Daan. We blijven er als vanzelfsprekend mee doorgaan! Anne, Julian, Jelle, Jos en Suzanne Koster uit Strijen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goedenavond,

    Met veel ontroering en diep respect lees ik jullie verhalen. Heb er over nagedacht en misschien zouden jullie eens willen kijken op www.levensstroom.nl. Meer wil ik niet zeggen, maar Gods zalving is daar en ze hebben diensten waar speciaal voor zieken word gebeden. Het is een bijbelse gemeente.

    Heel veel sterkte en Gods rust en vrede toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve mensen,
    Ik kan niet bij de dienst zijn maar weet dat ik elke dag bid om genezing, en om kracht voor jullie, als ik je blog lees dan moet ik soms stoppen en denk ik morgen lees ik verder, het grijpt zo aan, je zoon zo ziek, wil zo graag beter worden en dan toch je geloof en vertrouwen in God wat je troost mag geven. sterkte x Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sabrine de Vries7 juni 2012 om 11:54

    Lieve allen.

    Nog niet eerder gepost... Maar iedere dag in mijn gedachten.
    We bidden voor Daan! We bidden voor een wonder!

    Liefs Sabrine de Vries

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Janneke,
    Je kent mij niet ik kreeg dit bericht door via mijn SLBer van het ROC rivor.
    Natuurlijk ga ik mee bidden voor jullie gezin, want hoe uitzichtloos het kan zijn is God altijd bij je ook al voelt dat niet altijd zo.
    Uit ervaring weet ik dat steun vanuit alle kanten enorm goed doet, mijn kind is nu genezen laat er voor jullie dit wonder ook kunnen gebeuren.
    nettie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Daan en familie,

    Vanmorgen kreeg ik tijdens een gezinsdienst in Rafael Gemeenschap Giessenlanden een kaartje met de tekst 1 Petrus 5:7 Geef al je zorgen over aan God want Hij zorgt voor je .Wil je bidden voor/dit geef ik over aan God: Daar stond het verhaal van Daan op. Ik ben gaan zoeken op internet, omdat ik Daan niet ken, maar nu ik zijn verhaal heb gelezen en foto's heb gezien wordt het verhaal meer een persoon. Ik zal ieder dag voor je bidden dappere Daan, hoop met heel m'n hart dat God een wonder gaat doen! Ook voor jullie gezin zal ik dat doen.
    Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat mooi om dit te lezen van een moeder!
    Heel veel sterkte.

    Jeremia 33:3

    BeantwoordenVerwijderen