vrijdag 20 april 2012

Inderdaad, nóg meer erbij

Vroeg ik me van de week nog af of het lijfje van Daan er nog meer bij kan hebben, ook qua medicijnen? 

Ja dus.
Extra Diclofenac bleek niet te helpen. Nog maar een keer overleg gehad. Tramadol erbij. En nee, niet in plaats van het een of ander, gewoon er boven op. Lang leve de maagbeschermer....
Ik moet er niet te veel over nadenken, wat een partij rommel Daan naar binnen krijgt elke dag. Maar goed, met maar 1 doel: zonder pijn de dag door komen. 
Hij snapt dat gelukkig heel goed en vindt het dan ook wel best.


Vandaag is hij een dagje thuis gebleven. Hij lag nog zo heerlijk te slapen vanmorgen dat ik hem niet wakker heb gemaakt. 
Na het ochtendritueel en wat eten vond hij dat het nog steeds niet nodig was om naar school te gaan. 
Slecht om me daar als ouder door te laten leiden? Ja misschien wel, maar ook zo lekker om hem af en toe te verwennen. Zoals nu dus met een dagje thuis. Bovendien kan ik niet voelen hoeveel energie het hem kost. 
Daarnaast kan hij goed leren en mist in feite niet veel. Zeker op vrijdag niet, want dan is er gym en 's middags crea-middag. 


We zijn vanmiddag gezellig naar de AH gegaan met ons 3-tjes.
Sophie mocht van Daan zowaar de rolstoel duwen, wat ze dan ook heel keurig deed en waar ze erg blij mee was. Meestal roept Daan dat Sophie niet aan de rolstoel mag komen, maar nu kon ik niet duwen, want ik had ook de AH-kar om te duwen. Ze hebben lief geholpen het lijstje af te werken en er is natuurlijk weer het een en ander meegenomen wat zij graag wilden. Ach.

6 opmerkingen:

  1. hoi Janneke ,verwen ze maar lekker,kan geen kwaad hoor.hopen dat de medicatie helpt.
    sterkte,lieve groetjes voor jullie allemaal.
    Henk en Bep Zaaijer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lydia van Kuilenburg21 april 2012 om 16:38

    Rijk, Janneke, Daan en Sophie,

    We leven met jullie mee en dragen jullie op in ons gebed.
    Daan je ben een dappere kerel

    Liefs Arjan en Lydia van Kuilenburg van Pijkeren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Slecht om je daardoor als ouder te laten leiden? Ik dacht het niet. Verwen hem maar lekker! En geniet ervan..en van elkaar.

    Liefs
    Corina en de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo,
    knap hoe je alles onder woorden brengt Janneke! Ktijg een brok in mijn keel van het lezen....
    Geniet van hem, daar mag je je door laten leiden!!
    Hoop dat de pijn onder controle te krijgen is voor dappere Daan!
    sterkte alle vier en de familie en vrienden van jullie. lieve groetjes Mariette K

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach dat ventje toch!! Laat de school de school. Is nu niet belangrijk, alleen als het nog wat afleiding geven kan. Laat hem zelf zijn dagritme maar bepalen, want het kost inderdaad veel energie (ze houden zich vaak flink om de ouders te sparen). Omring hem met liefde en bewaar al de fijne momenten diep in je hart, dat is zo fijn voor later. Moet heel veel aan jullie denken. Veel sterkte, maar bovenal ook wijsheid. Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bewondering voor Daan, alles maar innemen, proberen de dag weer door te komen een kanjer is hij en Sofie ook in gebed bij jullie.
    XXX Diana

    BeantwoordenVerwijderen